1604617_570952072996588_1256946459_n

Prawdziwa diva sceny i piosenki, Maryla Rodowicz zostawi w tym roku ślad swojej dłoni w Międzyzdrojach, dowiadujemy się z oficjalnego Facebookowego profilu Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach. Poznaliśmy także wstępny tegoroczny program imprezy.

SPEKTAKLE TEATRALNE – SALA TEATRALNA MDK

Godz. 16.00 i 19.00 (gramy po 2 spektakle dziennie)

03.07.2014

„To tylko sztuka”

 Terrenca MeNally, Teatr Kwadrat z Warszawy

Premiera czerwiec 2013 r.

Reżyseria: Bartłomiej Wyszomirski, As. Reżysera: Teresa Iwko

Scenografia: Wojciech Stefaniak, Kostiumy: Iza Toroniewicz

Producent: Małgorzata Nejman (wolontariat)

Obsada – osoby: Paweł Wawrzecki, Ewa Kasprzyk, Ewa Wencel, Grzegorz Wons, Andrzej Andrzejewski, Marcin Kwaśny, Andrzej Szopa, Lucyna Malec

04.07.2014 r.

„Kochanie na kredyt“

autor:       Marcin Szczygielski

Reżyseria: Olaf Lubaszenko

Kostiumy: Tomasz Jacyków

Muzyka:    Zdzisław Kalinowski

Producenci: Zdzisław Marcinkowski, Mariola Berg

Obsada: Agnieszka Sienkiewicz, Bartek Kasprzykowski, Tamara Arciuch, Filip Bobek, Piotr Zelt.

05.07.2014 r.

 „Porwanie Sabinek”

Teatr Kamienica, Warszawa

Autor sztuki: Franz i Paul Schonthan

Reżyseria i scenografia: Emilian Kamiński

Muzyka: Paweł Gawlik

Aranżacja: Marta Grzywacz

Kostiumy: Anna Waś

Makijaż i charakteryzacja: EuroLook Europejska Akademia Wizerunku

Obsada: Dorota Kamińska, Ewa Lorska, Michalina Sosna, Olga Sarzyńska, Wojciech Duryasz, Marek Frąckowiak, Emilian Kamiński, Mikołaj Krawczyk, Michał Rolnicki.

06.07.2014 r.

„Roma i Julian”

Autor, reżyser: Krzysztof Jaroszyński

Producent: :Gabi sp. z o.o. Krzysztof Jaroszyński i Elżbieta Zającówna

Obsada: Hanna Śleszyńska, Paweł Wawrzecki, Agata Wątróbska/Anna Oberc, Bartłomiej Firlet/ Kamil Toliński.

SPEKTAKLE TEATRALNE – HOTEL AMBER BALTIC

(gramy o godz. 16.00 i 19.00)

03.07.2014 r.

„Szczęśliwe dni” (dyskoteka)

Teatr STU z Krakowa

W przekładzie Antoniego Libery

Seans dramatyczny w inscenizacji i reżyserii Krzysztofa Jasińskiego.

Dekoracja: Maciej Rybicki,

Kostiumy: Dorota Ogonowska

Obsada: Beata Rybotycka i Konrad Mastyło.

04.07.2014 r.

„Sceny z życia małżeńskiego

Teatr Kamienica z Warszawy

Reżyser – Barbara Sass i Justyna Seńczyłło

Obsada: Justyna Seńczyłło i Piotr Grabowski

05.07.2014 r.

ANDRZEJ PONIEDZIELSKI – „SzlafRock(&roll)”

Spektakl „SzlafRock(& Roll)” Recital promujący najnowszą płytę Andrzeja Poniedzielskiego, znakomitego satyryka i poety, wybitnego twórcy kabaretowego. W programie autorskie wykonania  piosenek pisanych dla wielu cenionych artystów: m.in. Maryli Rodowicz, Edyty Geppert, Seweryna Krajewskiego.

Obok Andrzeja Poniedzielskiego wystąpią: Sylwia Różycka ( śpiew) i Andrzej  Pawlukiewicz  (akompaniament).

06.07.2014 r.

„Więzi rodzinne”

Reżyseria: Jakub Kamieński

Scenografia – Stajewski

W rolach głównych:
Małgorzata Pieńkowska – „Ellen Casey Ferguson”
Małgorzata Niemirska – „Marylin Casey”
Joanna Jeżewska/Kinga Tabor –„Barbara Casey”
Marta Wardyńska – „Christy Ferguson”

WYDARZENIA SPECJALNE

03.07 i 04.07.2014 godzina 12.00

WYSTAWY – SZTUKI PIĘKNE –  MDK i Hotel Amber Baltic

Wernisaż wystawy: Plakat p. Andrzeja Pągowskiego

Międzynarodowy Dom Kultury

Charytatywno- edukacyjne spotkanie z Prozą i Poezją (możemy tu wstawić autora książki ,,,,do ustalenia)

Wernisaż wystawy – I piętro świetlik  p. Maliny Wieczorek

SM –Walcz o siebie

Organizator Fundacja Urszuli Jaworskiej,

04.07.2014 r. (godziny wieczorne)

scena przed Hotelem Amber Baltic przy Alei Gwiazd

ALEJA GWIAZD – GALA ODSŁONIĘCIA ODCISKÓW DŁONI – WIDOWISKO

W reżyserii Krzysztofa Jasińskiego – program słowno – muzyczny z udziałem multimediów.

Propozycje- osób, które pozostawią trwały ślad w Alei Gwiazd, w kategorii:

reżyser:  Stanisław Bareja– tablica (upamiętniająca twórczość)

muzyka: Maryla Rodowicz

teatr i film: Paweł Wawrzecki, Andrzej Nejman, Ewa Wencel, Magdalena Różczka, Jakub Wesołowski, Teresa Lipowska i Witold Pyrkosz.

sztuki piękne i grafika;  Andrzej Poniedzielski,  Andrzej Pągowski

jeżeli znajdziemy sponsora to ewentualnie chcielibyśmy wykonać rzeźbę – postać Wojciecha Kilara, lokalizacja w alejce obok  Krzysztofa Kolbergera.

KONCERTY – Amfiteatr

03.07.2014 r.  godz. 22.00

Koncert inauguracyjny  poświęcony twórczości  Wojciecha Kilara – Muzyka Filmowa 

Widowisko muzyczne w opracowaniu autorskim Krzesimira Dębskiego  i reżyserii: Olafa Lubaszenki   z udziałem znanych artystów polskich.

04.07.2014 r. godz. 22.30

Noc muzyczna; Koncert zespołu:  NAMY ze Szczecina, Hoo Doo Band z Alicją Janosz – wstęp wolny

05.07.2014 r. godz. 22.00

Koncert Maryli Rodowicz z zespołem  

SPOTKANIA Z GWIAZDAMI

Codziennie godz. godz. 13.00 w Sali Chopin Hotelu Amber Baltic

Harmonogram spotkań – do ustalenia

FILM-  nocne projekcje – skwer rekreacyjny lub plaża (chcę wrócić do tradycji) – np. projekcję filmu „Zew morza” film przedwojenny pt „By miłość nie przeszła obok”, w którego obsadzie znajdują się O.Lubaszenko, K.Kiersznowski, M.Zbrojewicz, L.Dyblik. Komedia, ale wzruszająca, dająca do myślenia. Decyzja, czy pokazać go w kinie plenerowym, czy w normalnym kinie.

Tytuły już wkrótce

SPORT

Z Dorotą Wardyńską – Ministerstwo Gwiazd

Mecz  w piłkę nożną  – 05.07.2014 r. godz. 18.00– Stadion miejski w Międzyzdrojach

reprezentacja Artystów Polskich     (kapitan drużyny Olaf Lubaszenko) kontra  Samorządowcy Pomorza  Zachodniego (samorządowcy z Urzędu Marszałkowskiego i Sejmiku, Starostwa Powiatowego, Gminy Międzyzdroje – kapitan drużyny p. Olgierd Geblewicz – Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego).

Komentator sportowy – Andrzej Zydorowicz – potwierdził swój udział.

ARTYŚCI  DZIECIOM, WARSZTATY, SPEKTAKLE, KONCERTY MUZYCZNE, PROGRAM DLA DZIECI

Program dla dzieci / czwartek / piątek / sobota

9:00 – 10:30, 14.00 -15.30  Warsztaty Teatralne – MDK sala pomarańczowa codziennie od czwartku 03 do 05 lipca 2014 r. Warsztaty  teatralne – grupa: Max 10 osób. Przedział wiekowy 12-16 lat

11:00 – czytanie bajek (aktorzy) – skwer rekreacyjny przy Alei Gwiazd lub plaża

12:00 – spektakle na Scenie Plenerowej – przy Alei Gwiazd  lub na plaży

1/ „Jas I Małgosia” – klasyk, obsada 5-osobowa, pełna dekoracja, przywieziemy, bajka zrealizowana w Przemyślu
2/ „Kot w butach” – też klasyk, również  5 – osobowa obsada, tez przywieziemy dekoracje, również  Przemyśl
3/ „O Krasnoludkach I Sierotce Marysi” – najpiękniejsza polska bajka, piękna dekoracja, 6-7 osób w obsadzie, scena pełna krasnoludków, jest król Błystek, jest królowa Tatra, jest lisek Sadełko.

DODATKOWE ATRAKCJE – USTALENIA W TRAKCIE

Strefa Bezpieczeństwa z Robertem Moskwą Przygotowaliśmy dla Państwa specjalna ofertę eventu na sezon  2014. Strefa bezpieczeństwa jest to event miejski, który cieszy się wielką  popularnością i zainteresowaniem w miastach na terenie całej Polski . Wydarzenie jest atrakcyjne nie tylko ze względu na obecność w projekcie  aktora Roberta Moskwy który przyciąga wielu widzów ale również zwraca  uwagę ze względu na swoją różnorodność oraz wymiar edukacyjny . Poniżej link do strony „Strefy Bezpieczeństwa” który prezentuje nasze działania .

Poruszamy takie tematy jak :
–  bezpieczeństwo dziecka w drodze
–  zagrożenia dnia codziennego: utrata dokumentów, kradzieże
tożsamości, wyłudzenia i oszustwa, chroń swój PIN, kieszonkowcy, itd
– stalking czyli uporczywe nękanie, nowa forma agresji i molestowania
psychicznego
– Kino 5D ( symulacja wypadku )
– symulator dachowania
– Stefka bezpieczeństwa dla dzieci

Informuję tym samy iż dostępna jest również forma warsztatów bezpieczeństwa która działa przez cały rok. Szkolenia dla kobiet – lekcje bezpieczeństwa stworzona prze Roberta Moskwę, jest ogromną inicjatywą powstałą specjalnie dla kobiet. Podkreślam szeroki zakres tematyczny, który  poruszamy:

– nie pij w ciąży
– nie pal w ciąży
– dla kobiet: psychologiczne aspekty w sytuacji „sam na sam z przeciwnikiem””. Nie walcz – zapobiegaj
– dla dziewczyn (od gimnazjum włącznie): pigułka gwałtu i szerzej narkotyki
– dla kobiet:  „gwałt, zbrodnia na duszy – zarys problemu, aspekty psychologiczne i prawne”
– dla gimnazjalistek i licealistek: „cyberprzemoc – chroń swą prywatność”
– dla kobiet: środki obrony osobistej (gaz, paralizator, broń gazowa) – czy warto, jak używać, aspekty prawne
– dla kobiet: broń się tym co masz w torebce oraz punkty atemi-waza (szczególnie wrażliwe na ból)
– dla kobiet: zajęcia praktyczne z samoobrony

TEATR – OPISY SZTUK

„To tylko sztuka” – Terrence Mcnally
premiera oficjalna 08 czerwca 2013 r.

Reżyseria: Bartłomiej Wyszomirski
As. Reżysera : Teresa Iwko
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Producent: Małgorzata Nejman (wolontariat)

OSOBY:

JAMES WICKER – PAWEŁ WAWRZECKI
VIRGINIA NOYES – EWA KASPRZYK
JULIA BUDDER – EWA WENCEL
PETER AUSTIN – GRZEGORZ WONS
FRANK FINGER – ANDRZEJ ANDRZEJEWSKI
GUS P. HEAD – MARCIN KWAŚNY
IRA FLUTE – ANDRZEJ SZOPA
EMMA – LUCYNA MALEC

Nowa sztuka „Złote Jajo” ma właśnie swoją prapremierę na nowojorskim Broadway’u. Jej nieprzyzwoicie bogata producentka, Julia Budder, organizuje zatem nieprzyzwoicie wystawne przyjęcie w swym nieprzyzwoicie, a jakże, luksusowym domu na wschodnim Manhattanie.

Salon powoli zalewają gwiazdy i celebryci, jednak prawdziwa akcja rozgrywa się na górze, w jej prywatnej sypialni, gdzie wstęp mają tylko wybrani, najbliżsi współpracownicy i przyjaciele gospodyni, w większości twórcy premierowego spektaklu. Wszyscy czekają z niecierpliwością na najważniejsze wydarzenie każdego premierowego wieczoru – pierwszą recenzję New York Timesa, od której, jak przez dziesięciolecia, zależy dalsze istnienie przedstawienia. A co za tym idzie, być albo nie być wszystkich jego twórców. Grono to tworzą między innymi: autor sztuki, zdenerwowany nie bez przyczyny, albowiem na swój broadwayowski debiut czekał, powiedzmy, kilkadziesiąt lat za długo; niestabilny emocjonalnie reżyser, lata temu okrzyknięty „złotym dzieckiem sceny”, którego jedynym marzeniem jest odnieść, uwaga, pierwszy raz w życiu, spektakularną porażkę; gwiazda głównej roli, delikatnie rzecz ujmując, z lekka nadużywająca środków odurzających, mająca nadzieję na wielki powrót, po sromotnej klęsce w Hollywood; i wreszcie najlepszy przyjaciel autora, egocentryczny a jednocześnie pełen kompleksów (tak, to jest możliwe w tej branży)aktor komediowy, który odrzucił główną rolę w sztuce, by grać w serialu telewizyjnym dla wielkiej stacji telewizyjnej. Ale spokojnie, właśnie zdejmują go z anteny.

Pojawia się też, niczym sęp wyczuwający kąsek świeżej padliny, krytyk teatralny, słynący ze swej nienawiści do wszelkich twórców teatralnych (bo sam od lat pisze sztuki do szuflady, tylko nikt nie chce tego czytać…); świeżo przybyły z głębokiej prowincji służący, pracujący dorywczo, bo oczywiście też marzy o wielkiej scenie; taksówkarka, może trochę grubo ciosana, ale która widziała już wszystko, no cóż, niełatwo być przecież taksówkarką na Manhattanie…

Eleganckie, towarzyskie „bułkę-przez-bibułkę” z początku wieczoru, dość szybko, i nieustająco, traci na swej elegancji, kiedy recenzje (wszystkie złe, niektóre tylko straszne, ale inne dramatycznie potworne) zaczynają napływać z telewizji, radia, a nawet z przecieków z najważniejszych drukarni prasowych. Wtedy to wszyscy zebrani desperacko próbują wskazać najbardziej winnego nieuchronnej klęski. Ale na New York Timesa przyjdzie im jeszcze chwilę poczekać.

Autor: Marcin Szczygielski
Reżyseria
: Olaf Lubaszenko
Kostiumy
: Tomasz Jacyków
Muzyka
:    Zdzisław Kalinowski
Producenci
: Zdzisław Marcinkowski, Mariola Berg

OD AUTORA:

Żyjemy w świecie najróżniejszych „holizmów” – uzależnienia stają się naszą naturą, a dostępnych używek przybywa z dnia na dzień. Uzależniamy się już nie tylko do chemicznych substancji, ale od czynności i uczuć na skalę niespotykaną do tej pory w historii cywilizacji. Internet, zakupy, telewizja, seks, przyjemności, higiena, jedzenie, popularność – przedawkowane wpędzają nas    w kłopoty nie mniejsze, niż nadmiar alkoholu. Anna to dziewczyna sukcesu –  w pogoni za życiowym powodzeniem wpada w spiralę uzależnień, a uzależnić potrafi się w równym stopniu od kochania, jak i od kupowania. Chłopak wymyka jednak jej się z rąk, na progu mieszkania staje komornik z obstawą, w dodatku niezbyt lubiana do tej pory macocha nagle odkrywa w sobie pokłady instynktu macierzyńskiego, które obsesyjnie manifestuje. Osaczona dziewczyna próbuje zapanować na rozsypującymi się elementami układanki, jednak uzależnienia wciąż biorą górę… „Kochanie na kredyt” to komedia z elementami farsy – wypukłe zwierciadło, którego zniekształcenie komicznie wyolbrzymia szczegóły rzeczywistości. Każde powiększenie ma jednak to do siebie, że daje widzowi szansę dostrzeżenia pozornie nieistotnych detali determinujących nasze życie, a z tego spostrzeżenia płynie konkretna nauka – w dzisiejszym świecie niezwyle łatwo jest pomylić pragnienie z nałogiem.

Marcin Szczygielski

OPIS POSTACI:

Anna (AGNIESZKA SIENKIEWICZ) – trzydzieści lat, mieszka w dużym mieście, jest samotna. Poszukuje od kilku miesięcy pracy, wcześniej prowadziła w telewizji porannej kącik poświęcony gotowaniu, bo udało jej się wygrać. Skończyła kulturoznawstwo. Rozstała się niedawno ze swoim chłopakiem, który pracuje w telewizji i rzucił ją, gdy straciła pracę. Anna jest w nim ciągle zakochana (a przynajmniej tak jej się wydaje)  i liczy na to, że do siebie wrócą. Dziewczyna wymyśla najróżniejsze preteksty, aby się z nim spotkać – dzwoni o najróżniejszych porach dnia i nocy, zmusza aby do niej przyjeżdżał itd. Anna jest uzależniona od zakupów. Pomimo tego, że               nie zarabia, bez przerwy cos kupuje, tonąc w coraz większych długach i nie jest w stanie spłacać ogromnych kredytów, które zaciągała na mieszkanie i jego wyposażenie.

Paweł (BARTEK KASPRZYKOWSKI) były chłopak Anny, koło czterdziestki. Przystojny facet, który do swojego wyglądu przywiązuje ogromną uwagę. W życiu nastawiony jest przede wszystkim na karierę, uwielbia imprezy z czerwonym dywanem i błyski fleszy papparazzich. Jest tak skupiony na sobie, że nie potrafi zbudować żadnej relacji. Annę traktował instrumentalnie – dopóki robiła karierę w tv chętnie się z nią pokazywał publicznie. Pochodzi z bardzo zamożnej rodziny, nie martwi się więc pieniędzmi. W gruncie rzeczy jest jednak przyzwoitym człowiekiem  i martwi się o Annę, kiedy więc ta dzwoni do niego, za każdym razem przyjeżdża. Nie ma pojęcia o finansowych kłopotach dziewczyny. Ma pewien osobisty problem, z którym się boryka.

Grażyna (TAMARA ARCIUCH) – macocha Anny, która nie pracuje. Rozwiodła się  z ojcem dziewczyny kilka lat temu, marzy o kolejnej miłości, zwłaszcza, że jest młoda. Dopóki była z ojcem Anny, nie przepadała za pasierbicą, jednak po rozwodzie bardzo się do niej zbliżyła – z punktu widzenia dziewczyny nawet aż za bardzo. Ze wszystkich sił  próbuje zastąpić Annie nieżyjącą matkę. Jest zagorzałą wielbicielką  jogi, salonów kosmetycznych i zdrowego trybu życia. Angażuje się w dziesiątki zajęć, chodzi na kurs fotografii, warsztaty poetyckie, scenopisarskie itp. Założyła sobie właśnie profil na portalu randkowym, codziennie publikuje swoje nowe zdjęcia i nie rozstaje się ze smartphonem, bez przerwy sprawdzając skrzynkę mailową. Nienawidzi Pawła za to jak potraktował jej córkę, zresztą od początku uważała, że chłopak ją wykorzystuje. Ciągle odwiedza Annę bez uprzedzenia.

Dominik (FILIP BOBEK) –komornik, którego zadaniem jest zajęcie majątku Anny. Ma trzydzieści parę lat, kilka miesięcy temu rzuciła go żona, która związała się z jego byłym przyjacielem, egzekutorem sądowym. Dominik nie znosi swojej pracy, bo ma na nią zbyt miękkie serce, ale nie umie niczego zmienić w swoim życiu, chociaż marzy o tym, aby prowadzić własną, włoską restaurację. Zna Annę z widzenia, bo oglądał w tv jej kącik kulinarny, jednak początkowo się z tym nie zdradzi. Pozornie jest dosyć szorstki w obyciu, jednak ma bardzo szlachetną i skłonną do poświęceń naturę (typ amanta z powieści Jane Austen).

Łucjan – (PIOTR ZELT) –  lat czterdzieści kilka, który chodzi z Dominikiem jako jego obstawa – zawsze w mundurze. Kawaler, małomówny, zgrywa twardziela, ale ma duszę romantyka i jest nieśmiały w stosunku do kobiet.  Panicznie boi się huku i hałasu, które wywołują u niego jąkanie, na które jedynym sposobem jest dla niego zaśpiewanie choćby dwóch wersów z jakiejś  anglojęzycznej, popowej piosenki. Kocha literaturę i zna setki przysłów – na każdą sytuację ma coś w zanadrzu. Próbuje sobie z nimi poradzić, uczęszcza na liczne zajęcia z terapii grupowej. Na jednych z nich zobaczył  Grażynę. Spodobała mu się, jednak nie potrafi jej tego wyznać.

Porwanie Sabinek

(Teatr Kamienica, Warszawa)

Autorzy: Franz i Paul Schonthan

Obsada: Emilian Kamiński, Dorota Kamińska, Ewa Lorska, Michalina Sosna, Olga Sarzyńska, Wojciech Duryasz, Marek Frąckowiak, Mikołaj Krawczyk, Michał Rolnicki.

Adaptacja: Julian Tuwim
Reżyseria i scenografia: Emilian Kamiński
Muzyka: Paweł Gawlik
Aranżacja: Marta Grzywacz

Opis spektaklu

Czcigodna Publiczności Teatru Kamienica, niniejszym mamy uniżony zaszczyt najpokorniej zawiadomić, że w naszym Teatrze trwają próby do spektaklu „Porwanie Sabinek” w przekładzie Juliana Tuwima i reżyserii Emiliana Kamińskiego. Już w czerwcu roku pańskiego 2013 znamienitej Publiczności przedstawimy pełną zabawnych perypetii historię rodziny Owidowiczów zamieszkujących w Otwocku na początku XX wieku. Ich stateczne życie zadrży w posadach, albowiem w mieście pojawi się objazdowy teatr Leonarda Strzygi-Strzyckiego – w tej roli Emilian Kamiński.

A to dopiero namiastka tego, co będzie się działo! Po raz pierwszy w historii Teatru u boku Emiliana wystąpi jego młodsza siostra – Dorota Kamińska (w roli Ernestyny Owidowicz). Oprócz aktorskiego rodzeństwa czcigodnej Publiczności zaprezentują się: Ewa Lorska, Michalina Sosna, Olga Sarzyńska, Wojciech Duryasz, Marek Frąckowiak, Mikołaj Krawczyk, Michał Rolnicki – proszę dać nam wiarę, to będzie wybuchowa mieszanka.

Sextet czyli ROMA I JULIAN

Akcja dzieje się współcześnie w Klinice Transseksuologii. W sali leży ROMA, młoda dziewczyna, która podjęła decyzję o zmianie płci. Przy niej,  dużo starszy  MĄŻ, który próbuje odwieść żonę od postanowienia bycia chłopakiem. W sali obok-  leży 25-letni JULIAN, który zdecydował operacyjnie zostać kobietą. Obok łóżka rozpacza jego  MATKA, która samotnie wychowała go i obwinia siebie o  decyzji syna. Na korytarzu MATKA przypadkiem spotyka MĘŻA. Okazuje się, że oboje za młodu się znali, byli nawet parą narzeczonych i planowali ślub. MATKA i MĄŻ wspominają tamte czasy, a tymczasem ROMA i JULIAN zaczynają się sobie podobać.  MATKA spostrzega rodzącą się namiętność między młodymi i wraz z MĘŻEM snują intrygę, by jeszcze przed operacją ROMA i JULIAN zaczęli żyć ze sobą. To może ich zniechęcić do zmiany płci, zwłaszcza gdyby ROMA zaszła  w ciążę. Podczas spotkania całej czwórki MATKA wyjawia przez lata skrywaną tajemnicę: JULIAN jest synem MĘŻA ROMY. To komplikuje sytuację. W dodatku na osobności MĄŻ oświadczył się MATCE i chce z nią być po rozwodzie z ROMĄ. Tymczasem młodzi spotykają się w łóżku JULIANA.   Zaczynają się kochać, gdy nagle JULIAN wpada na genialny pomysł…

Dzień przed opuszczeniem kliniki. ROMA jest już ROMANEM, JULIAN- JULIĄ.  W pokoju ROMANA jego do niedawna MĄŻ ustala warunki rozstania. W sąsiednim pokoju MATKA instruuje JULIĘ  jak zachowuje się kobieta, kiedy nagle przypomina sobie, że tego  dnia są imieniny ojca , czyli dziadka JULII. MATKA dowiaduje się że dziadek z okazji 80-rocznicy chce przekazać firmę jedynemu WNUKOWI. Nie wnuczce! Wobec tego prosi by JULIA, chociaż  w urodziny dziadka udawała mężczyznę. JULIA i ROMAN decydują się wyjawić dziadkowi prawdę SMS-em. Niestety niewłaściwie sformułowany i źle wysłany, został źle zrozumiany. Po chwili MATKA dostaje widomość o śmierci swojego ojca, który na skutek odebranej wiadomości telefonicznej dostał zawału. W tej sytuacji MĄŻ oświadcza, że przejmie problemy związane ze spadkiem, byle MATKA się nie denerwowała i uważała na p ł ó d . MATKA dostaje drugi telefon, że dziadka uratowano . To mniej podoba się MĘŻOWI. Idą do JULII z dobrą wiadomością. Tylko dla każdego dobra wiadomość jest inna: MATKA oświadcza, że dziadek żyje, MĄŻ oświadcza, że żeni się z MATKĄ i, że ona jest w ciąży. JULIA oświadcza, że ona też będzie miała dziecko z ROMANEM. Okazuje się, że  mówią o jednej i tej samej ciąży. MĄŻ jest osłupiały, MATKA ujawnia nową tajemnicę: nosi bliźniaki…

Samuel Beckett, Szczęśliwe dni

Opis spektaklu

„Szczęśliwe dni” to jedna z najbardziej znanych sztuk Samuela Becketta (1906-1989), laureata Nagrody Nobla – irlandzkiego dramaturga, prozaika i poety, autora m.in.: „Czekając na Godota”, „Końcówki”, „Ostatniej taśmy Krappa”.

Bohaterami „Szczęśliwych dni” są Winnie i Willie. Śpiewaczka i akompaniator. Para na śmierć i życie. Winnie po pas w kopcu czeka na ostatnią pieśń.

Dramat Becketta w reż. K. Jasińskiego to przejmująca przypowieść o miłości i śmierci. Przypowieść uniwersalna i bardzo osobista, która bawi i wzrusza do łez.

„Sceny z życia małżeńskiego” – Trwają próby do sztuki Bergmana

„Sceny z życia małżeńskiego” autorstwa legendarnego twórcy Ingmara Bargmana to kolejny tekst, po który sięgnęły reżyser Barbara Sass oraz aktorka Justyna Sieńczyłło (po wspólnym zrealizowaniu wielokrotnie nagradzanych „Tango Notturno”  i „Wiera Gran”). Kameralna, psychologiczna sztuka pióra szwedzkiego reżysera to okazja do popisu dla dwójki aktorów – oprócz Justyny Sieńczyłło w spektaklu wystąpi Piotr Grabowski.

Spektakl „Szlafrok

ANDRZEJ PONIEDZIELSKI – „SzlafRock(&roll)”

Opis: Recital promujący najnowszą płytę Andrzeja Poniedzielskiego, znakomitego satyryka i poety, wybitnego twórcy kabaretowego. W programie autorskie wykonania  piosenek pisanych dla wielu cenionych artystów: m.in. Maryli Rodowicz, Edyty Geppert, Seweryna Krajewskiego. Obok Andrzeja Poniedzielskiego wystąpią: Sylwia Różycka ( śpiew) i Andrzej  Pawlukiewicz  (akompaniament).

Andrzej Poniedzielski urodził się 4 lipca 1954 r. Jest poetą, autorem tekstów piosenek, humorystą, twórcą scenariuszy.

Będąc jeszcze uczniem technikum, założył szkolny kabaret, organizował występy artystyczne z okazji uroczystości szkolnych, również ze swoim udziałem, brał udział w działalności szkolnego radiowęzła.

Artysta jest autorem ponad 250 wierszy, kilkuset felietonów i wielu tekstów piosenek m. in. dla Elżbiety Adamiak, Michała Bajora, Haliny Frąckowiak, Edyty Geppert, Anny Marii Jopek, Maryli Rodowicz, Stanisława Soyki, Doroty Stalińskiej. Pisał do muzyki m.in. Katarzyny Gaertner, Seweryna Krajewskiego, Jerzego Satanowskiego i Tadeusza Woźniaka.

“WIĘZI RODZINNE”

Więzi rodzinne” są przykładem bardzo cenionego i rzadkiego gatunku czarnej komedii absurdu. Doskonale skonstruowana intryga wciąga widza w pozornie banalny świat czterech kobiet – babci, dwóch córek i wnuczki, które za sprawą pewnego pogrzebu zmuszone są bliżej przyjrzeć się relacjom panującym w swojej rodzinie. Stanowi ona inteligentną i doskonale zagraną farsę, wypełniającą niszę na polskim rynku teatralnym – jest sztuką zabawną i dramatyczną zarazem. Bawi i zmusza do refleksji.

Spektakl „Więzi rodzinne“ Daniela Gordona to bardzo ceniony i rzadki gatunek czarnej komedii absurdu. Doskonale skonstruowana intryga już od pierwszych minut wciąga widza w pozornie banalny świat czterech kobiet – babci, dwóch córek oraz wnuczki. Jest to sztuka zabawna i zarazem dramatyczna.

W rolach głównych:
Małgorzata Pieńkowska – „Ellen Casey Ferguson”
Małgorzata Niemirska – „Marylin Casey”
Joanna Jeżewska/Kinga Tabor –„Barbara Casey”
Marta Wardyńska – „Christy Ferguson”

PROGRAMY DLA DZIECI – PROPOZYCJE

Mała Kamienica jest autorskim programem kulturalno-edukacyjnym Teatru Kamienica skierowanym do młodych widzów.

Program obejmuje m.in. cykl pt. BAJKI – TWÓRCZE SPOTKANIA Z WYOBRAŹNIĄ, którego głównym założeniem jest przygotowanie dzieci od najmłodszego wieku do rozumienia i odbierania sztuki, a także edukacja kulturalna i obyczajowa.

Celem zajęć jest zabranie dzieci w podróż przez literaturę dla najmłodszych: od Ezopa, La Fontaine’a, Ignacego Krasickiego, przez takich autorów jak Fredro, Bracia Grimm, Benedykt Hertz, Charles Perrault, Hans Christian Andersen, Carlo Collodi, Antoine de Saint–Exupery, Tove Jansson, Astrid Lindgren, J. R. R. Tolkien, Jan Brzechwa, Julian Tuwim, Janusz Korczak, Ludwik Jerzy Kern, A. A. Milne, Czesław Janczarski, Joanna Kulmowska, Kornel Makuszyński, Michael Ende, Sempé&Goscinny, aż po J. K. Rowling. Każde spotkanie poświęcone będzie jednemu autorowi i wybranemu utworowi, wzbogacone krótką inscenizacją fragmentu utworu, połączoną z nauką piosenki lub interpretacją tekstu przez dzieci (możliwe jest odegranie przez nie krótkiej scenki).

Spektakle mają przede wszystkim charakter edukacyjny i interaktywny, opierają się na dramie pedagogicznej i są okazją do rozmów z dziećmi na trudne tematy dotyczące wartości. Dzieci rozwijają także umiejętności nazywania cech charakteru i poznają reguły współżycia z innymi ludźmi.